۱. داروهای خونه نخورید

آسپرین، پاراستامول و بقیه خونه های غیراستروئیدی (NSAIDS) نباید با شکم خالی خورده شن. این کار نه تنها اثر اونا رو کم می کنه، بلکه می تونه باعث مشکلات جدی (مثل خونریزی گوارشی) شه.

پیشنهاد: شیر اثر منفی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) رو کم می کنه، پس بهتره به جای آب با اونا شیر بخورین. درصورتی که شیر در دسترس نداشتید، دارو رو با مقدار زیادی آب استفاده کنین.

۲. قهوه نخورید

۹ کاری که نباید با معده خالی انجام بدین آموزشی

حتی قهوه ی بدون کافئین هم تولید اسید رو زیاد می کنه و اگه با شکم خالی خورده شه، می تونه باعث سوزش معده و بقیه مشکلات گوارشی شه. نخوردن صبحانه، حتی بعد از مصرف قهوه می تونه باعث کاهش سروتونین (یکی از شکلای جور واجور هورمونای شادی) شه و کل روز شما رو غمگین و افسرده کنه.

پیشنهاد: اگه نمی تونین عادت نوشیدن قهوه ی اول صبح رو کنار بذارین، اونو با شیر یا خامه مخلوط کنین. چربی شیر اثرات منفی رو کم می کنه. قهوه ی طبیعی رو به جای قهوه ی فریزدرای (قهوه رو به سرعت منجمد و در خلأ و گرما بالا خشک می کنن. با این کار، قهوه در دمای معمولی موندگاری بیشتری پیدا می کنه) انتخاب کنین.

۳. آدامس نجوید

اسید معده ای که زمان جویدن آدامس ترشح می شه، پوشش معده ی خالی رو تخریب می کنه. زیاده روی در مصرف آدامس می تونه باعث گاستریت (ورم معده) شه. تحقیقات نشون دادن افرادی که آدامس می جوند، به جای میوه و سبزیجات تمایل بیشتری به غذاهای ناسالم دارن.

پیشنهاد: آدامسایی که به جای شکر، سیکلامات و آسپارتام، شامل شیرین کنندهای طبیعی مثل زایلیتول و سوربیتول هستن، آسیب کمتری به بدن وارد می کنن. حتی اگه معده یتان پره، بیشتر از ده دقیقه همیشگی آدامس نجوید.

۴. به رختخواب نرید

گرسنگی و سطح گلوکز پایین مانع از خواب خوب می شه و از خواب عمیق جلوگیری می کنه. جالب اینجاست که کم خوابی هم به نوبه ی خود سطح هورمونای گرسنگی رو افزایش می ده. به همین علته که فردای روزی که شام نمی خوریم، گرسنه تر هستیم و بیشتر می خوریم.

پیشنهاد: پرخوری قبل از خواب هم انتخاب خوبی نیس. بهترین انتخاب مصرف اجناس لبنیه، چون این اجناس مثل منابع خوب کلسیم و منیزیم هستن. این عناصر یک خواب سالم رو واسه شما تضمین می کنن. می تونین یک لیوان شیر به همراه عسل بخورین.

۵. تمرینات ورزشی سخت انجام ندین

این تصور هست که ورزش کردن با شکم خالی کالری بیشتری می سوزونه. در واقعیت این کار تأثیری بر چربی سوزی نداره، اما از طرف دیگر، از دست دادن ماهیچها مسئله ای جدیه. با کم شدن انرژی بدن، شدت تمرینات کمتر می شه.

پیشنهاد: تمرینات ایروبیک رو جانشین تمرینات ورزشی سنگین کنین. بهتره قبل از هر نوع تمرین ورزشی کمی تنقلات استفاده کنین، چون فعالیت فیزیکی ترشح شیره ی معده رو تحریک می کنه که می تونه به معده ی خالی آسیب بزنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۸ ورزشی که به شما کمک می کنه با مشکلات افزایش سن مقابله کنین

۶. خرید نکنین

۹ کاری که نباید با معده خالی انجام بدین آموزشی

همه ما میدونیم گرسنگی باعث می شه بیشتر از مقدار نیازمون خوراکی بخریم. درواقع، شکم گرسنه باعث می شه در مغازه های مواد غیرخوراکی هم بیشتر از نیازمون خرید کنیم. تحقیقات نشون دادن که پیام داخلی «من غذا می خوام» به پیام «من می خوام» تبدیل می شه و فرد با پیروی از این پیام، بیشتر خرید می کنه.

پیشنهاد: تهیه ی فهرست خرید و پرداخت پول نقد، از راه های جلوگیری از ول خرجی هستن. تحقیقات نشون دادن که وقتی افراد پول نقد می پرازن، نسبت به وقتی که از کارت اعتباری استفاده می کنن، کمتر خرج می کنن.

۹ کاری که نباید با معده خالی انجام بدین آموزشی

۷. آب مرکبات بخورین

اسید و فیبرهای سخت که در مرکبات هست، به معده ی خالی آسیب میزنن. این مورد به ویژه واسه افرادی که گرفتار به گاستریت یا در خطر دچار شدن هستن، خطرناکه.

پیشنهاد: آب مرکبات تازه اگه به نسبت ۲ به ۱ (واسه افراد معمولی) و ۱ به ۱ (واسه افرادی که معده ی هایپراسیدی دارن) با آب رقیق شه،واسه بدن تون خوبه.

تحقیقات ثابت کردن که گرسنگی باعث می شه خونسردی مون رو از دست بدیم، چون ما واسه کنترل خودمون به انرژی احتیاج داریم که با معده ی خالی، این مقدار انرژی واسه کنترل مون وجود نداره.

پیشنهاد: اگه قبل از شروع بحث فرصت غذاخوردن ندارین، یک نوشیدنی گرم بخورین و به طرف مقابل تون هم تعارف کنین. این کار، بحث رو صمیمی تر می کنن.

و در آخر: با شکم خالی چه کارایی می تونین انجام بدین؟

شاید حدس میزنین محتمل ترین کاری که بهتره با شکم گرسنه بکنین، خوردن غذاست! اما کارایی هستن که حتی فکرش رو نمی کنین که بهتره در گرسنگی انجام شن.

حل کردن مسائل

وقتی گرسنه هستین، توانایی تون واسه دقت و تمرکز بیشتر می شه. به گفته محققان، این میراثی از اجداد ساده ی ماست که باید کل تمرکزشان رو واسه به دست آوردن غذا می گذاشتن. هورمون گرسنگی «گرِلین» با تحریک فعالیت مغز، به ما کمک می کنه تا کارای مختلفی رو هم زمان انجام بدیم.

انتخاب کردن

اگه واسه انتخاب بین چند چیز گیر افتادین -مثلا نمی دونین پیراهن قرمزی که حاشیه های طلایی داره، بیشتر به شلوار جین جدیدتون میاد یا بلوز آبی و سفید با یقه ی توردار- سعی کنین با شکم خالی انتخاب کنین. تحقیقات نشون می ده، تصمیماتی که فرد در زمان گرسنگی میگیره با اینکه بدون فکر قبلی و یهویی هستن، بیشتر بیشتر به موفقیت می رسن. البته روشنه که نباید در مورد تصمیمات مهمی که مسائل اقتصادی، ارتباطی یا سلامتی رو به خطر میندازه، این روش رو به کار ببندید.



 


دسته‌ها: آموزشی