هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

زندگی چیزی بیشتر از گذران عمره.

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

هدف این مقاله به رقابت کشیدن و تغییر نگاه شما نسبت به زندگیه، اینکه سخت نگیرید و به اصل زندگی برگردین.

متأسفانه، زندگی بیشتر آدما با جزئیات حاشیه ای و بی اهمیت پر شده، پس زمانی واسه کارایی که به زندگی معنی میدن، نمی موند. این آدما فقط دارن عمرشون رو می گذرونن. شمام فقط مشغول گذراندن زندگی هستین؟

مثل داستان بیلبو بگینز (Bilbo Baggins) زندگی خیلی از ما مثل اینه که مقدار کمی کره رو روی تکه ی بزرگی نون بمالیم در حالی که بدبختانه حتی نون هم مال ما نیس. اما آدمای معدودی واسه به دست گرفتن زندگی شون زمان صرف می کنن.

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

یک نسل پیش از ما، باور عادی این بود که ما به خاطر بقیه زندگی می کنیم. خیلی از جوون ترها هم این روش رو ادامه میدن چون این تنها جهان بینی پیشِ روی آنهاست.

اما امروز باور جمعیِ رو به گسترش اینه که با سعی و اراده می تونین لحظه لحظه زندگی تون رو برابر میل و خواسته ی خودتون سپری کنین.

سرنوشت شما در دستان خود شماس. شما مسئول زندگی خودتون هستین.

تصمیم گیری به عهده ی شماس. شما باید تصمیم بگیرین، و اگه خودتون تصمیم نگیرید، کس دیگری این کار رو می کنه. دودل بودن، تصمیم بدیه.

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

با چند فعالیت صبح بعضی وقتا هرروزه، زندگی شما به سرعت تغییر می کنه. فهرست بلندیه اما حقیقتا ساده س!:

  • بیدار شید
  • در وضعیت روحی درست قرار بگیرین
  • از جای تون تکون بخورین
  • صبحانه ی سالم بخورین
  • آماده شید
  • منبع الهام پیدا کنین
  • دورنمایی از روزتون داشته باشین
  • محرکی واسه ادامه حرکت پیدا کنین

۱. دست کم ۷ ساعت خواب خوب داشته باشین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

خواب، به اندازه خوردن و نوشیدن مهمه. با اینحال میلیونا نفر در دنیا خواب کافی ندارن و پس دچار مشکلات آزاردهنده ای می شن.

بر مبنای تحقیقات بنیاد ملی خواب آمریکا، دست کم ۴۰ میلیون آمریکایی از ۷۰ نوع مشکل خواب رنج می برن. جدا از اینکه اون، ۶۰ درصد بزرگسالان و ۶۹ درصد کودکان یک بار در هفته یا بیشتر دچار مشکلات خواب می شن.

، بیشتر از ۴۰ درصد بزرگسالان در هر ماه چندین بار درزمان روز احساس خواب آلودگی می کنن طوری که فعالیتای روزانه شون دچار مشکل می شه و این مشکل در مورد ۲۰ درصد از اونا به چند روز در هفته می رسه.

داشتن خواب کافی و سالم امتیازات زیر رو به همره داره:

  • تقویت حافظه
  • طول عمر بیشتر
  • نا آرومی کمتر
  • خلاقیت بیشتر
  • هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

  • تمرکز بیشتر
  • کاهش چربی و افزایش عضله با ورزش
  • اضطراب کمتر
  • کاهش وابستگی به محرکایی مثل کافئین
  • کاهش احتمال تصادفات
  • کاهش احتمال دچار شدن به افسردگی
  • و موارد بسیار دیگر.

اگه خواب رو در اولویت قرار ندین، خوندن باقی این متن بیهوده هستش. وقتی فقط ۳ ساعته که به تخت خواب رفته اید، چه اهمیتی داره که ۵ صبح بیدار شید؟ با این وضعیت، زمان زیادی دووم نمی بیارین.

می تونین از شکلای جور واجور محرکا استفاده کنین اما اثر اون موندگار نمیشه و در درازمدت سلامتی تون به خطر میفته. هدف ما باید در دراز مدت مانا و پایدار باشه.

۲. مراقبه و نیایش رو فراموش نکنین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

پس از برخاستن از خواب، با مراقبه خود رو در طرف و سویی مثبت گرایانه بذارین، یعنی در جهت چیزی که دوست دارین گسترش بدین.

مراقبه و نیایش حس شکرگزاری و تشکر نسبت به داشته ها رو تقویت می کنه. با تشکر، طرز فکر شما نامحدود می شه. وقتی نامحدود فکر کنین، دنیا رو در دستان خود می ببینن و فرصتا و امکانات نامحدودی واسه خود متصور میشید. آدما مثل آهن ربا هستن. وقتی نسبت به داشته هاتون قدردان باشین، خوبیا و امتیازات بیشتری رو جذب می کنین. تشکر مُسریه.

تشکر که شاید کلید اصلی موفقیت باشه، مادر همه فضیلت هاس. وقتی روزتون رو با تشکر شروع کنین، بدون اینکه منحرف شید، بهترینا رو به طرف خود جذب می کنین.

۳. فعالیت فیزیکی منظم داشته باشین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

اگه می خواید سالم، خوشحال و توانا باشین، خود رو به ورزش کردن عادت بدین. افراد بسیاری واسه ورزش کردن به باشگاه می رن. اما من اخیرا فهمیدم انجام حرکات ورزشی در خونه و در شروع روز، وضوح ذهنی و انگیزه رو به زندگی پمپاژ می کنه.

به هر شکل که دوست دارین و با استفاده از هر روشی که ترجیح میدید، خود رو به حرکت درآرین. اگه به جسم تون اهمیت ندین، دیگر ابعاد زندگی تون تحت اثر قرار میگیره.

۴. ۳۰ گرم پروتئین استفاده کنین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

به پیشنهاد ی دونالد لِیمَن (Donald Layman) استاد تغذیه ی دانشگاه اِلینوی (Illinois)، دست کم ۳۰ گرم پروتئین در صبحانه ی خود جای بدین. تیم فِریس (Tim Ferris)، نویسنده ی کتاب «بدنِ ۴ ساعته» هم در کتابش پیشنهاد کرده که نیم ساعت پس از بیدار شدن، ۳۰ گرم پروتئین استفاده کنین. طبق گفته «تیم»، پدرش با این کار تنها در یک ماه ۱۹ پوند (حدود ۸/۵ کیلوگرم) وزن کم کرد.

غذاهای پروتئین دار شما رو به مدت بیشتری سیر نگه می دارن چون هضم اونا زمان بیشتری لازم داره. پروتئین میزان قند خون رو متعادل نگه می داره که از بروز دل ضعفه هنگام گرسنگی جلوگیری می کنه.

پروتئین میل شما رو به کربوهیدراتای سفید کم می کنه. این نوع کربوهیدراتا چاق کننده هستن. نون تست، دونات و شکلای جور واجور نونای شیرین از این دسته غذاها هستن.

«تیم» ۴ پیشنهاد واسه جذب پروتئین به اندازه کافی داره:

  • دست کم ۴۰ درصدِ کالری دریافتی در صبحانه رو، با پروتئین تأمین کنین.
  • می تونین با ۲ یا ۳ تخم مرغ کامل این کار رو انجام بدین. هر تخم مرغ، حدود ۶ گرم پروتئین داره.
  • اگه تخم مرغ دوست ندارین می تونین گوشت بوقلمون، سوسیس یا پنیر کلبه رو جانشین کنین.
  • می تونین شکلای جور واجور شِیک (مخلوط) پروتئین رو همراه با آب استفاده کنین.
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۹ خوراکی که موجب تحریک سردرد و ایجاد حملات میگرنی می شن

۵. دوش آب سرد بگیرین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

تونی رابینز هر صبح، روزش رو با شیرجه در آب ۱۴ درجه سانتیگراد شروع می کنه. به چه دلیل اون اینجور کاری می کنه؟

غوطه ور بودن در آب سرد واسه جسم و ذهن خوبه. انجام پیوسته ی این کار باعث تقویت بلندمدت سیستم ایمنی، غدد لنفاوی، گردش خون و دستگاه گوارش می شه که نتیجه اون بهبود کیفیت زندگیه. غوطه وری در آب سرد کاهش وزن رو آسون تر می کنه چون سوخت و ساز بدن رو افزایش می ده.

مطمئنا در شروع از رفتن زیر دوش آب سرد می ترسین. اگه قبلا این کار رو امتحان کرده باشین شاید خودتون رو به یاد میارید که دودل در کنار دوش وایس تاده اید. شاید از نه اون گذشته و اونو به فردا موکول کرده باشین و بعد آب داغ رو باز کردین. شاید هم به زیر دوش پریده اید اما بی درنگ آب داغ رو زیاد کردین.

کاری که به من کمک کرد، این بود که به قضیه مثل پریدن در استخر آب سرد نگاه کردم. ورود نرم نرمک به استخر آب یخ مرگ آهسته و دردناکه! شما باید بپرید داخل آب. پس از ۲۰ ثانیه، همه چیز عادی می شه.

داستان دوش آب سرد هم به همین شکله. وقتی زیر دوش برید، چند ثانیه ای قلب تون سریع می زنه اما پس از ۲۰ ثانیه شرایط تون عادی می شه.

این کار اراده ، خلاقیت و انگیزه من رو افزایش می ده. زیر دوش در حالی که قطرات آب پوستم رو لمس می کنن، کاهش تنفس و کسب آرامش رو تمرین می کنم. بعد از رسیدن به آرامشی دلپذیر، احساس شادی و انگیزشی فوق العاده می کنم، ایده های بسیاری به ذهنم جمله میارن در حالی که انگیزه بالایی واسه عملی کردن اونا دارم.

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

۶. محتوای روحیه بخش بخونین یا گوش بدین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

آدمای معمولی به دنبال سرگرمی و افراد موفق به دنبال آموزش و یادگیری هستن. افراد موفق هفته ای دست کم یک کتاب می خوندن. اونا پیوسته در حال یادگیری هستن. من با گوش دادن به کتابای صوتی در راه دانشگاه و در محوطه ی اون خیلی راحت هفته ای یک کتاب رو تموم می کنم.

مطالعه مطالب انگیزه بخش و سازنده به مدت ۱۵ تا نیم ساعت در هر صبح، تغییرات مثبتی در شما ایجاد می کنه. با این کار در وضعیتی قرار می گیرین که بهترین کارکرد رو دارین.

اینطوری پس از یه مدت شما صدها کتاب می خونید، در موردای جور واجور اطلاعات کسب می کنین، دنیا رو متفاوت می ببینن و میتونین بین موضوعات جورواجور رابطه برقرار کنین.

۷. چشم انداز زندگی تون رو مرور کنین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

باید اهداف تون رو، کوتاه مدت یا بلندمدت، بنویسین. صرف چند دقیقه واسه مرور این چشم انداز شما رو در راه درست قرار می ده.

با مرور هرروزه ی اهداف بلندمدت تون، همیشه به اونا فکر می کنین. اگه هر روز به اونا فکر کنین و روزتون رو در جهت رسیدن به اونا سپری کنین، اهداف تون محقق می شن.

رسیدن به اهداف، یک علمه. پیچیدگی یا ابهامی در این باره وجود نداره. فارغ از اینکه اهداف تون چقدر بزرگ هستن، با پیروی از یک الگوی ساده به اونا می رسین. نکته مهم نوشتن و مرور هرروزه ی اوناس.

۸. واسه دست کم یکی از اهداف بلندمدت تون یه قدم وردارین

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

اراده مثل ماهیچه ایه که با ورزش کردن خسته می شه. توانایی ما واسه گرفتن تصمیمات قاطع در طول زمان کاهش پیدا میکنه. هر چه تعداد تصمیماتی که می گیرین بیشتر باشه، کیفیت و قاطعیت شما کمتر می شه چون اراده تون سست شده.

پس باید کارای مهم و اساسی رو زودتر انجام بدین، وگرنه، اون کارا هیچ وقت به انجام نمی رسن. در آخر روز که خسته هستین هزاران دلیل واسه سپردن کار امروز به فردا پیدا می کنین. درسته که کارا رو فردا انجام میدید، اما اگه فردا از راه برسه!

پس این شعار رو اولویت ی خود بذارین: «دشوارترین رو اول بکنه.» کاری رو که باید انجام بدین، بکنین. فردا دوباره این کار رو تکرار کنین. اگه هر روز تنها یه قدم در جهت اهداف بزرگ تون وردارین، خیلی زود متوجه میشید اهداف تون آنقدرها هم بزرگ نبوده ان.

نتیجه گیری

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

با انجام این کارا، فارغ از اینکه در باقی روز چه کاری انجام بدین، کارای مهم تون انجام شدن. شما خود رو در راه موفقیت قرار دادین و به رویاهاتون نزدیک تر شدین.

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

چون کارای مهم رو انجام دادین با روحیه ی بهتری به زندگی ادامه میدید. بهتر کار می کنین، روابط اجتماعی بهتر، شادی و اعتماد به نفس بیشتری دارین. جسورتر و پردل و جربزه تر هستین و دید شفاف تری دارین. به این ترتیبه که زندگی شما تغییر می کنن.

هارولد هیل (Harold Hill) می گوید: «آدم انبوهی از فرداها رو ذخیره می کنه و در آخر تنها چیزی که براش می موند دیروزهاییه که از دست رفته ان. آموزشی

گذراندن صبح به این شکل پایدار نمیشه اگه با موارد بد زندگی روبه رو نشید. همه این موارد به پایان می رسن. اونا از بین می رن و هیچوقت باز نمی گردند. خیلی زود متوجه میشید در حال انجام کار مورد علاقه تون هستین. رابطه هاتون قوی، با معنی، عمیق و لذت بخش می شه. شما به آزادی و برکت می رسین و جهان و کائنات به روشای دل انگیزی به شما جواب میدن.

منبع : businessinsider.com

 


دسته‌ها: آموزشی