۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی  آموزشی

خیلی از فروشنده ها تلفن رو مثل لنگری سنگین می بینن که هنگام تماس با یک مشتری پنهون باید به سختی اونو بالا بکشن. تلفن بعضی از اونا اونقدر بی استفاده مونده که تار عنکبوت بسته و یه سریای دیگه هم فکر می کنن اگه به گوشی دست بزنن، دچار برق گرفتگی می شن. همه اونا از این می ترسن که مشتری تلفن رو به روشون قطع کنه. بخاطر این و در این مقاله می خواهیم شما رو با ۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا کنیم.به نظر می رسه افراد خیلی کمی اونقدر پردل و جربزه باشن که خود رو در این شرایط بذارن. این افراد به خاطر کسب اینجور تجربیات دردناک اما زودگذری تونسته ان منافع پایداری رو کسب کنه.

۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی  آموزشی

با داشتن نگاه مثبت و توجه کافی به اتفاقات، هر تلفنی که به روی شما قطع می شه با تجربه ای آموزنده همراه هستش. یاد می گیرین که چه بگید و کِی زنگ بزنین. شما با هر جواب منفی باید تحلیلی سریع از وضعیت داشته باشین تا از این تجربه سود ببرین. به جای اینکه بذارین نگرشتان آسیب ببینه، باید با خود بگید «، این روش جواب نداد، روش بهتر واسه ایجاد رابطه چیه؟»

شما همگام با ایجاد تغییرات رفتاری درست خیلی زود تماسای تلفنی خوبی برقرار می کنین و کمتر تلفن رو به روی تون قطع می کنن. واسه اینکه زمان کمتری صرف یادگیری کنین، اینجا به ۸ نکته که باید هنگام ایجاد تماس کاری در نظر داشته باشین، اشاره می کنیم.

۱. مثل یک حرفه ای سلام و احوال پرسی کنین

۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی  آموزشی

یکی از راه های یک بازاریابی تلفنی موفق اینست که گرم سلام کنین. با یک سلام خشک و خالی، یک نفس بدون اینکه به طرف مقابل اجازه صحبت بدین، وارد بحث ارائه تلفنی خود نشید. نحوه ی سلام کردن شما بر رسمیت دادن به کارتون اثر می ذاره. به جای اینکه مثل بقیه تنها به گفتن سلام براتون کافیه، در اول مکالمه، با اشاره به نام فرد مقابل، خود رو متفاوت و حرفه ای نشون بدین. مثلا بگید «صبح بخیر، آقای اسمیت» یا «عصر بخیر، خانوم جونز».

۲. خود و شرکت تون رو معرفی کنین

«من سالی اسمیت از شرکت اِی بی سی هستم. ما یک شرکت محلی هستیم که تخصص مون اینه به کسب وکارهایی مثل شما کمک کنیم پول کمتری خرج کنین.» خیلی به جزئیات ندین و به محصول خود اشاره نکنین. چون با این کار به طرف مقابل اجازه میدید که بگه «ما از چیزی که داریم راضی هستیم، به هر حال ممنون.» و تلفن رو قطع کنه. شما با ارائه یک معرفی کلی و اشاره به یکی از منافع استفاده از محصول تون، حس کنجکاوی مشتری رو تحریک می کنین و اونو بیشتر روی خط نگه می دارین.

۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی  آموزشی

۳. تشکر خود رو نشون بدین

یکی از راه های یک بازاریابی تلفنی موفق اینست که از مشتری تشکر کنین. همیشه از مشتری پنهون ی خود به خاطر زمانی که از یک روز کاری پرمشغله به شما اختصاص داده تشکر کنین، به شکلی بهش بفهمانید که با این گفتگوی تلفنی وقتش تلف نمیشه. بگید «می خوام از اینکه پاسخگوی تماس من بودین تشکر کنم. این تماس بسیار کوتاه هستش و بعد می تونین به برنامه های خود برسین.» نگید که فقط یک لحظه از وقت شون رو خواهید گرفت چون این احساس به شنونده تلقین می شه که شما وقت شون رو خواهید گرفت و دلشون می خواد شما رو از سر باز کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۹ عادت کارآفرینان همیشه موفق

۴. هدف تماس خود رو بگید

۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی  آموزشی

بهترین کار واسه یک بازاریابی تلفنی موفق اینه که هدف تون رو با طرح یک سوال بگید: «اگه ما بتونیم روشی واسه بهبود کیفیت محصول شما با هزینه ای پایین تر نشون دهیم، مایل هستین راجبه اون بیشتر بدونین؟» به احتمال زیاد جواب سوال شما بلهه. اینجا، این فرصت به شما دست میده تا با مشتری قرار ملاقات بذارین یا از اون اجازه بگیرین که اطلاعات بیشتری رو پشت تلفن در اختیارش بذارین. در این مرحله شما هنوز در مراحل بازاریابی محصول خود قرار نگرفته اید بلکه در حال عرضه چیزی هستین که محصول شما انجام می ده.

۵. قرار یک ملاقات رو بذارین

از مشتری تاییدیه ی یک ملاقات روبرو یا ویدئوکنفرانس رو بگیرین تا محصول خود رو به طور کامل ارائه کنین. اگه اون علاقمند به این ملاقات در اسرع وقت بود، به سرعت شرایط رو جفت و جور بیارین.

۶. اگه ملاقات روبرو مناسب ترین راه در قدم بعدی بود، از راه حل پیشنهاد گزینه جانشین بهره بگیرین

۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی تلفنی  آموزشی

یکی از راه های داشتن یک بازاریابی تلفنی موفق اینه که به مشتری دو وقت رو پیشنهاد بدین؛ «آقای جانسون، من میتونم ساعت دو و ربع امروز در دفتر شما باشم یا اگه با برنامه هاتون تداخلی نداره نظرتون با فردا ساعت نه و چهل و پنج چطوره؟» هیچوقت نگید «کی می تونیم با هم ملاقات داشته باشیم؟» وقتی از راه حل گزینه جانشین استفاده می کنین، بر زمان قرار ملاقات کنترل پیدا می کنین. و به این نکته توجه کنین که خواسته ملاقات در خارج از ساعات کاری توجهات رو به شما جلب می کنن. با این کار شما خود رو فروشنده ای وقت شناس نشون میدید که واسه وقت خود احترام قائله. کافیه امتحان کنین.

۷. به خاطر گفتگوی تلفنی و قرار ملاقات از اونا تشکر کنین

دوباره تاییدیه ی تاریخ، زمان و محل ملاقات رو بگیرین. در صورت ضرورت آدرس محل ملاقات رو خواسته کنین. به آگاهی مشتری برسونین که واسه استفاده ی هر چه بهتر از زمانی که با هم دارین چه مقدماتی جفت و جور میارید. اطلاعات تماس رو به این شکل در اختیارشون بذارین: «اگه پیش از ملاقات موضوعی پیش اومد که لازم بود به من آگاهی بدین، با شماره ۱۲۱۲ ۵۵۵ (۰۲۱۲) تماس بگیرین.»

۸. بهترین راه واسه داشتن یک بازاریابی تلفنی موفق اینه که پیگیر باشین

اگه قرار ملاقات در چند روز آینده هستش، به سرعت یک نامه ی تاییدیه ی ملاقات بفرستید. اگه قرار ملاقات فردا بود، یک ایمیل تاییدیه ی کوتاه و با لحنی بانشاط بفرستید.

برگرفته از : entrepreneur.com


دسته‌ها: آموزشی